Utmaning #1

Som jag nämnde tidigare i veckan så fick jag en utmaning av Hasse. Ni kan läsa mer om den här. Nu är jag klar med båda bilderna och så här blev dem.
DSC_9651
DSC_9657Stämpeln är från Sarah Kay och heter Precious Moments. Detta motivet provade jag att måla på ett 300 grams akvarellpapper. Men då motivet är så detaljerat och pappret så grovt var det ibland svårt att inte få färgen att blöda ut. Jag tyckte dessutom att det var svårare att skugga på detta pappret då det sög åt sig mycket färg väldigt snabbt. Jag började med en alldeles för mörk nyans av forest moss på byxorna för att skuggningen sedan skulle blir bra. Man lär av sina misstag..

Färger:
Hud: Tattered rose och vintage photo.
Hår: Walnut stain och Antique linen samt aged mahogny till rosetten.
Hatt: Vintage photo, walnut stain och victorian velvet.
Kläder: Faded jeans till tröjan och forest moss, walnut stain, spiced marmelade samt antique linen till byxorna.
Blommor, gräs och kycklingar: Fired brick, mustard seed, bundled sage.

DSC_9656Detta är en digital stämpel från Beccy’s place och heter Clematis Beccy. Denna målade jag istället på Cansons 200 grams akvarellpapper. Detta papper är inte så grovt och det gör det mycket enklare att skugga. Detta motiv använde jag till ett ramkort till min mamma i april. Då hade jag precis börjat använda promarkers och då såg det ut såhär. Det är kul att se hur man har utvecklats. Jag beställde mina promarkers någon gång i februari och det var först nu innan jul som jag äntligen fick till ett bra resultat. Men i samma veva gick jag över till distresser. Men som det känns nu kommer jag fortsätta använda både promarkers och distresser.

Färger:
Blad: Bundled sage och antique linen
Blommor: Dusty Concord samt mustard seed.

Fler bilder kommer nästa vecka.
Ha det bra!

Ebba

Leave a Reply

