Glöggflaska

Nu till jul passade jag på att altra glöggflaskor till nära och kära. Jag gjorde en glöggflaska till en vän för ett par veckor sedan som jag tänkte visa här. Det är så snabbt och enkelt att altra en flaska och en perfekt present att ta med sig när man är bortbjuden. Så detta kommer jag garanterat att göra fler gånger.
Photo 2012-12-11 08 41 27Jag har varit dålig på att fota mina alster så det har bara blivit några akutbilder innan leverans av både kort och glöggflaskor. Så ni får stå ut med brusiga mobilbilder. Snögubben är en digital stämpel från Meljens Design och heter “Bundled little snowboy”. Här har jag färglagt honom med akvarellpennor. Pappret jag har använt kommer från Maja Design It’s christmas time collection.
Photo 2012-12-11 08 45 39Korken fick ett nytt utseende med lite papper och en snöflinga med glitterlim, star dust, på. Snöflingan har jag skurit ut med Cameon. Tyvärr kommer jag inte ihåg vart jag fick skärfilen ifrån men ska försöka leta upp den.

Photo 2012-12-11 08 41 35Då hon som fick den är gravid var det alkoholfri glögg i flaskan och den fick därför etiketten “Tomtesaft”. Tagen är även den från Maja Design men från deras Vintage Winter collection.

Leave a Reply

