Crafting

Bordsplaceringar

Jag har haft en liiiiiten bloggpaus här i höst. Men det har inte påverkat min skaparglädje. Så här kommer därför den första uppdateringen med vad som hänt under sensommaren/hösten. I somras fick jag äran att göra bordsplaceringarna när min kusins vän skulle gifta sig. Min syster, kusin och jag träffades här en kväll i juli för att hjälpas åt. Kravet från bruden var: enkelt, inte likadana samt inte för tidskrävande. Jag tycker vi lyckades rätt bra med det. Stenar var vi ute och plockade kvällen innan. Pappret jag har använt har jag hittat bland mina spillbitar, så det är olika märken. Men de flesta är nog från pappersblocket Isabelle från First Edition Paper.

Figurerna på varje bordsplacering har jag skurit ut med hjälp av min Cameo. Vi har använt oss av blommor, fjärilar, äppelträd och eftersom vi bor i Blekinge tog vi även med ekollon och ekblad, då eken symboliserar vårt landskap.

DSC_9095
101015På undersidan på brudens och brudgummens stenar stämplade vi två hjärtan och skrev datumet för bröllopet.

DSC_9101

Idén har jag fått från Therese hos Scrap o Hobby som gjorde så himla fina bordsplaceringar till ett bröllop.

Leave a Reply

