Rosor och akvarell

Jag har fått en beställning på en barnvagn. Vagnen är i stort sett klar och ska bara dekoreras nu. Men hur lätt är det när man inte har några blommor som passar. Har man inte det får man ta saken i saken och göra sina egna blommor. Allt för att det ska bli så bra som jag vill ha det. Så nu sitter jag om kvällarna och övar, övar, övar på att göra mina egna rosor. Tänk, nu kan jag snart göra fina rosor som passar till vilket projekt som helst. Det gäller bara att välja rätt papper.

Så här ser några av rosorna ut som jag har gjort hittills. Vi får väl se om de kan komma till användning. Vill du också göra rosor så hittar du en bra beskrivning här.


Har varit sugen på att prova att måla mina stämpelmotiv med akvarellpennor ett tag men har inte kommit mig för att köpa några. Så igår när vi var inne i stan så slog jag till på ett 24-pack för 99kr. Helt okej pris för att vara på stans dyraste bokhandel, tycker i alla fall jag. Tycker det är mycket lättare att skapa djup och skuggor med akvarellpennorna än med Promarkers. Tyvärr gör akvarellpennorna mig inte till någon konstnär och det kommer krävas mycket övning för att det ska bli bra.

Här är ett stämpelmotiv jag färglade igår  och jag har redan lärt mig flera saker sedan dess. Bland annat att inte rita för hårt med pennorna då det skapar streck som är svåra att lösa upp med vattnet, som ni ser nedan. På mudden har jag använt en silvrig glitter-gelpenna.

När jag sitter här och målar far tankarna gärna tillbaka till skoltiden när man satt och målade. Jag drömmer redan om en större samling akvarellpennor men jag får hia mig lite, men bara lite…

Leave a Reply

