Card folding, Cards

Födelsedagskort med orkidé

I veckan firade vi min kusin som fyllde. Hon är den enda som faktiskt har önskat sig ett kort vilket gjorde det lite svårare att komma på vad jag skulle göra. Trodde det skulle vara lättare men icke. 🙂 Mallen till kortet fick jag av Petra som var med på scrapbookingträffen.

Det var även på den träffen som jag påbörjade kortet men på grund av alla roliga saker jag var tvungen att titta på så hann jag inte klart. 🙂 Då hon gillar Nasse så fick även han vara med på ett hörn med citatet “Det är svårt att vara modig när man bara är ett mycket litet djur”. Mallen till orkidén har jag hittat här. Den förde jag sen in i silhouette studio och kunde stansa ut med min cameo så att jag fick delarna till bladen precis likadana.

 Även bokstäverna har jag skurit ut med cameon. Med Nasse och hans citat har jag valt print and cut. Det innebär att jag skriver ut det på en vanlig skrivare och sen läser cameon av vart bilden är och skär ut den precis så som jag vill ha den. Me like!

Tårtan är en digital stämpel från Meljen’s designs och heter “Birthday cake mouse”. Nasse är en vanlig clipart.

Nu ska jag ut och arbeta i trädgården! Ha en underbar dag allihop!

Leave a Reply

