Fel färginställning!!

Upptäckte av en slump…klockan halv 7 idag..att bilderna jag lägger upp är helt dassiga i färgerna! Detta gjorde att jag helt plötsligt blev piggare än piggast och har nu äntligen lyckats fixa till det. På min mac har det sett jättebra ut, precis som det ska. Men på både iPad, iPhone och PC ser det grått och blekt ut. Nu är i alla fall det senaste inlägget fixat (tror jag???) och jag ska försöka fixa de andra också. Men det kommer nog ta lite tid.

Det konstiga är att inte en kotte varken här eller på facebook har sagt till mig att det ser för hemskt ut! Så ser ni något som inte ser bra ut så ge mig gärna lite konstruktiv kritik. Som tex. “Ebba, dina bilder ser hemska ut, de är helt dassiga i färgerna!! Vad tror du om att försöka ge bilderna en lite bättre dag med lite mer färg?”. Hade uppskattat det såå mycket!

Nehe, nu tänker jag ta mig tid till lite frukost..så här tre timmar senare.
Ha en bra dag allihop!

Om ni ser någon skillnad (beroende på webläsare och dator) så ska det högra vara bättre än det andra. (Beroende på smak såklart 😉 )

Före                                                                              Efter
 

 

 

4 thoughts on “Fel färginställning!!

    • Vad bra! 🙂 Jag hade fel inställning i Photoshop, fel färgprofil (heter det så?). sRGB ska det i alla fall vara för att det ska se likadant ut när man lägger upp bilden på internet. Kom på nu att jag ändrade det på min förra dator när jag gjorde hemsidor. Men det hade jag helt missat att ändra när jag installerade PS. Har man Google Chrome som webläsare så ser man stoooor skillnad på bilderna. Beror nog på webläsare och vilken version man har.

Leave a Reply

