DAG 15 – Men inte längre..

15 dagar har vi nu hållit på med World of Shapes kickstart-program. Men nu slutar vi med det strikta kost- och träningsprogrammet på grund av att vi inte mår bra.

Hasse har fortfarande ont i ett knä, som inte får vila riktigt då vi tränar varje dag. Både Hasse och jag har blivit otroligt torra i slemhinnorna i munnen och jag har hört fler som kör nu i februari som har samma problem. Hos mig har det gått så långt att det ikväll har börjat svida i munnen, trots att jag äter “vanlig” och nyttig mat. Kyckling och sallad svider och det känns som sandpapper i hela munnen, både på insidan av läpparna och hela insidan av kinderna. Det känns strävt så långt bak man når med tungan. På insidan av underläppen har jag torra “fåror”. Aj, aj i min mun nu helt enkelt, otroligt påfrestande.

Ringde 1177 bara för att kolla så att det inte kunde vara något annat. Men hon var helt säker på att det var omläggningen av kosten. Hon nämnde även att man kan uppleva torra händer, vilket verkligen stämmer. Jag brukar vara torr om händerna på vintern men aldrig så torr som jag är nu. Inte så torr att jag får självsprickor. Hon sa att hon trodde det skulle gå över men kunde inte säga hur lång tid det kan ta men rekommenderade mig verkligen att äta mer fett. Hon fick en chock när jag sa att jag nästan äter ett halvt kilo kvarg om dagen och trodde även att det kunde påverka slemhinnorna då vi äter
så mycket sura produkter.

Så nu tänker vi köra på med eget upplägg. Vi kommer fortsätta att äta nyttigt och försöka hålla godsakerna till måttliga mängder och till helgerna. Vi kommer fortsätta träna tre gånger i veckan och äta mindre portioner än tidigare. Även fortsätta med mellanmål men kanske inte enbart kvarg. 🙂

Jag har fått mycket positivt ur dessa 15 dagarna, men hälsan går först och jag står inte ut en dag till med min mun. Just nu är det så sjukt jobbigt och känner mig bara nere.

Men jag kan glädjas med att jag har gått ner några centimeter i midjan, kommer upp tidigare än innan om morgnarna, har ett mycket nyttigare tänk när det gäller maten, dricker mer vatten och har kommit igång med träningen. Ikväll har vi inte tränat och jag känner verkligen att jag saknar det. Har köpt nya hantlar idag som vi fick presentkort till när vi firade våra födelsedagar. Tjooho!

Vi har haft gäster här två dagar i rad och de har blivit bjudna på god efterrätt medan Hasse och jag har ätit kvarg med äpple eller avstått helt och bara tagit en kopp te/kaffe. Känner mig sjukt stolt över det!

Imorgon fyller finaste sambon år och det tänker vi fira med god kokos-müssli, en god macka och ett HELT ägg. Mums!

One thought on “DAG 15 – Men inte längre..

Leave a Reply

