DAG 7 – Kost och välmående

Inne på sjunde dagen idag! En hel vecka har gått och det har gått så bra! Fortfarande inget sötsug, vilket är lite konstigt tycker jag. Man märker inte så stor förändring på kroppen än men den har precis hunnit vänja sig vid den nya kosten. Men idag när jag tog på mig ett par av mina byxor så märkte jag att de inte alls satt åt så hårt som de brukar om magen, så kanske händer det något ändå. Mitt pulsband till pulsklockan måste jag spänna åt imorgon för det har börjat kasa ner när jag springer. Det är de små sakerna som gör det. 🙂 Bara 22 dagar kvar nu.

Frukosten, den samma som igår. Jag funderar fortfarande på något annat. Mellanmål blev kvarg med vaniljpulver och banan. Lunchen bestod av rester från igår.

Jag kämpar på med att dricka mina två liter vatten varje dag. Jag kör en kanna innan lunch och en efter. Det går mycket bättre än jag trodde det skulle göra. Jag har klarat det hittills i alla fall.

När Hasse kom hem från jobbet åt vi vårt mellanmål med kvarg och banan. Sen var det dags att åka iväg för att fylla på vårt kylskåp. Köpte nya flingor idag. Har tidigare varvat Paulúns müsli med smak av blåbär och vanilj samt Paulúns superflingor – fullkornsdinkel med tranbär. Men idag slog vi till med nya Frebaco – Fullkorn havreringar med hallon och jordgubbar som ska avnjutas imorgon. En liten förändring i frukosten i alla fall. 🙂

Jag har aldrig varit ett stort fan av Lidl tidigare har kanske inte ens gett det en ärlig chans. Det är mycket utländsk mat som man knappt hittar i andra butiker, det luktar till och med likadant som på det lilla snabbköpet mitt emot hotellet på Gran Canaria, konstaterade både Hasse och jag sist vi var där.

Men de har mycket annat också så som billiga grönsaker. Fräscht är det och om man jämför med Coop som vi oftast handlar på så har Lidl betydligt fräschare lök. Löken på Coop är nästan alltid möglig, mjuk och full med bananflugor, blä! Sen har ju Lidl godaste kvargen och godaste hallonen och dessutom sjukt billigt om man jämför. Kvargen ligger på halva priset jämför med Coops kesella. Det blir en stor skillnad i matkostnaden då vi kommer äta några kilon totalt. Så jag slår ett slag för Lidl helt enkelt!

Gjorde ett storkok av kyckling idag och insåg att man slänger iväg 400g på bara slamsor och päckel. I alla fall när man köper billigt märke på Willys, tur det var billigt ja..

Middagen bestod av kyckling, fullkornspasta och sallad samt knäckebröd med kalkon. Gott med kyckling!

Har känt mig lite piggare idag vilket är skönt! Mitt sista mellanmål för dagen hoppar jag då jag är helt slut och tänker krypa ner under täcket nu.

Reserverar mig för stavfel, med en iPhone i handen kan vad som helst hända.. God natt!

Leave a Reply

