DAG 6 – Träning

Vi har världens bästa sällskap på våra löprundor, som jag nämnt tidigare. Det är vackra Tindra som har varit med oss på rundorna sedan i fredags medan matte och husse är på BB. Hon är så otroligt duktig, hon springer precis bredvid en och ändrar man tempo så bara hänger hon på, utan att dra alls. Vi kommer sakna att ha med henne på rundorna när hon åker hem.

Det hade kommit en hel del snö sedan vår runda igår på den vägen där vi springer nu. Aningen trögt att springa i snön men det gick det med. Har valt att ta en runda där de inte saltar för att Tindra ska slippa saltet på tassarna. I fredags när de kom hit tänkte jag mig inte alls för utan tog samma runda som jag gör med mina hundar. Det slutade med att både Penny och Tindra skrek som stuckna grisar när vi kom till en sträcka där de hade saltat. Så fick stå och massera Tindras baktass tills hon blev tyst och Penny fick äran att komma upp i famnen. 🙂 Det vill vi ju inte vara med om när vi ska ut och springa och prestera.

Det gick mycket bättre att springa idag och oj vad vi sprang 🙂 Men fortfarande inte hela rundan, men bättre blir det och kul är det också. Skulle vilja vara den som steg upp tidigt en vårdag och bara sprang, sprang, sprang i solen. Men där är jag inte än, men kanske en dag? Kan ju vara en fördel om våren kom först.

Varje dag, från dag fyra så byts en övning ut i träningsprogrammet. Det är roligt att få variation men nu har det börjat komma in en hel del jobbiga övningar. Är särskilt en övning som man tränar både lår och mage men där jag även behöver kompensera för min dåliga balans. Den är så jobbig!! Inte nog med att man kör 15 repetitioner med ena benet, det andra svaga jädra benet ska också tränas. Göta Petter!

Leave a Reply

