DAG 5 – Kost och välmående

Gårdagen bjöd på sovmorgon även den. Så skönt att få sova ut tills man vaknar. Så det blev omkastning av målen igår också. Började med frukost innan träningen. Som bestod av flingor, fil, 2 äggvitor och lite paprika för mig men tomat till sambon då han tycker att paprika är jävulens frukt. 🙂 Ingen gilla på den alltså.

Till lunch hade vi laxen från i lördags och till mellanmål lite hallonsmoothie. Så gårdagen såg i stort sett ut som lördagen. Till middag tog vi och gjorde storkok av köttfärsröra. Fullkornspasta, köttfärsröra med vitkål, lök, chili och kalvfond. Till det hade vi kokt brysselkål och broccoli. Vi gjorde även en sats köttfärsröra där vi bytte ut kalvfonden mot lite grönsaksbuljong, så nu klarar vi oss i alla fall 2 dagar. 🙂 Nej då, det är nog mer mat än så, men har inte portionerat upp det.

Igår var jag pigg!! Ända fram till halv nio i alla fall. 🙂 Sen vände det tvärt och jag blev istället så himla trött men lyckades hålla mig vaken några timmar till. Jag kände mig betydligt piggare under dagen än tidigare och det är bra.

Nu har det börjat snöa här igen, men det får vi se som lite extra motstånd inför kvällens löpning. Uppdatering om dag 6 kommer lite senare.

Leave a Reply

