DAG 5 – Träning

Frustrerad var ordet som gällde i början av löpningen idag. Sa till H: “Jag fattar inte hur jag ska få bättre kondition, vad gör jag för fel? Jag orkar ju inte springa.” Flera gånger har det känts som att benen orkar mer men att flåset sätter stopp. Det gör mig frustrerad!

Så när vi hade sprungit en bit så kom jag på något som min vän Marcus nämnde vid en tur i spåret för ett par år sedan: “Jag andas alltid in på två steg och ut på två steg.” och plötsligt hade jag det!! Jag fattade hur man skulle göra. Sprang lite i min tystnad och Hasse berömde mig för att jag hade kunnat springa en mycket längre sträcka än tidigare. Jag berättade vad jag hade ändrat och han sa direkt att så gör även han, andas in på två steg och ut på två steg. Han provade att springa en strecka så som jag gjort tidigare alltså att andas ut och in som vanligt, men han kände bristen på syre direkt. Så idag gjorde vi vår bästa löpning hittills. 🙂 Stolt! Men bättre  kan den bli!  Så imorgon ska jag springa, springa, springa, andas in, in, ut, ut, in, in, ut, ut. Härligt!

Det finns många som tycker det är lite tråkigt att snön kommer nu, i februari. Jag tillhör en av dem och skulle hellre se att våren kom lite tidigare. Men när snön nu är här så får man se till att göra något bra av det hela istället. Så jag utnyttjar tillfället till att få lite vardagsmotion och tar och borstar av uppfarten plus våra två trappor. Varm blir man efter att ha hållt på en stund men oj vad bra det är för kroppen!

Jag tror att lite självförtroende kan göra det hela lite lättare när man är med i en sådan här utmaning, för det är precis vad det är. Man utmanar sig själv med att hålla sig undan från allt socker och alla frestelser samt att träna varenda dag i en månad. Så när vi tyckte att det var som jobbigast under träningsprogrammet idag så sa jag till H: Jaja, det är jobbigt men FAN vad snygga vi kommer bli!! (ursäkta svordomen) Då svarade han mig, vilket verkligen var svar på tal: “Men älskling vi är redan sjukt snygga men vi kanske kan, om det är möjligt, bli lite finare.” Haha, där bräckte han mig. 😉

Leave a Reply

