DAG 4 – Kost och välmående

Började dagen med en lång sovmorgon eller ja till kvart i nio i alla fall. Intog en frukost bestående av det vanliga dvs. müsli, fil, 2 ägg och paprika. Därefter blev det träning och sedan skulle vi göra oss lite lunch. När vi nästan var klara insåg jag att det måste vara ett mellanmål vi höll på att göra. Så vi slängde ihop lite rester från igår men tog lite mindre kött och lite mindre grönsaker så att det skulle gå ihop med vår ursprungliga tanke.

Så det blev rester av kyckling med mango curry-krydda, fläskfilé  och grönsaker från gårdagen. Till efterrätt blev det kvarg-och keso plättar med hallon och en klick kvarg med vaniljpulver. Oj så gott!

Måste göra lite reklam för Lidl’s frysta hallon, märket heter något i stil med green gardener. Men jag är faktiskt osäker, får kolla upp detta imorgon. De var hela, STORA och helt gudomliga! Så himla gott!!!

Vi fick mersmak för hallonen och gjorde en hallon och banan-smoothie med kvarg och vaniljpulver (så klart) till mellanmål i eftermiddag. Den kommer vi garanterat att göra fler gånger.

Till middag hade vi ugnsbakad lax med Santa Marias krydda “Orange pepper” (utan socker), blandsallad, fullkornspasta, knäckebröd och skinka. Gjorde en sås till på kvarg, lime, salt och peppar. Tog av bara farten några kvarn-snurr av vår lime-peppar, men insåg ganska snabbt att det var socker i. FY, FY, FY enligt FF. Men det var som sagt inte så mycket så tror inte att det gjorde så mycket men misstaget ska inte göras om. En lördag helt i min smak med andra ord. Vem behöver chips, kakor och läsk när man kan få så här god nyttig mat?

Jag är fortfarande trött, trött, trött och åter trött. Men hoppas att det ska släppa snart. Känner mig stingslig som bara den, snäser hit och dit. Oh no, I’m a hagga! 😦 Stackars sambon, men han snäser lite också även om han inte vill erkänna det. Sen vill ju inte jag vara värst. 😉

Kanske beror tröttheten på att jag stigit upp tidigare än vanligt. Mellan kl 5-6 hela veckan, eller för att vi tog sovmorgon idag. Bara tröttheten går över så mår jag toppen. Inget sockersug idag heller.

One thought on “DAG 4 – Kost och välmående

Leave a Reply

