DAG 3 – Träning

Idag blev det kvällsträning, vilket det kommer fortsätta vara på vardagarna. Så himla skönt att röra på sig. Trodde inte jag skulle säga detta men det är så härligt!

Skönt när träningsvärken kommer, den behöver dock inte vara så jävulsk som den är idag bara. Aj, aj, aj! Undrar om det kan bli värre eller om det kommer att vända nu eller i alla fall stanna upp?

Här är det riktigt kallt nu, runt -10 hela dagen men det går bra att springa ändå. Trodde ju aldrig att jag skulle ge mig ut och springa i vinterväder självmant, men hur mycket vet man egentligen om sig själv? 🙂

Dagens löpning var dock lite seg. Den gick bättre än tidigare och det kändes som att vi orkade mer. Men jag har fått ont i benhinnan i vänster ben så den gjorde sig påmind varje gång jag satte ner foten. Men jag tänker inte ge mig för det, bara det inte blir värre så. Idag hade vi dessutom himla trevligt sällskap på vår runda, men det får ni veta mer om en annan dag.

Träningsprogrammet flöt på. Vi hade fått fel pass på vår inloggningssida så det nya kom upp igår och vi har kört med fel i två dagar. Redan efter tre dagar kan jag säga att jag har höjt mina vikter men det beror mest på att jag började med lätta för att känna mig för och hellre kunna utföra alla repetitionerna av övningarna än att bara kunna göra ett fåtal med tyngre vikter. Då vi bara har en hantel får jag ta de vikterna som blir över. Så beroende på hur jag kombinerar dem så kan jag få upp till 3 kg per arm, eventuellt mer. Men där är vi inte än, klen som jag är. Haha!

Jag kommer inte gå in så mycket på vilka övningar vi gör då jag tycker att man i så fall själv kan anmäla sig till nästa månads kickstart och få ett eget program. Men jag kan nämna att plankan är en av övningarna och första dagen jag gjorde den gjorde jag en till två pauser under de 45 sek som man ska hålla den men idag klarade jag att hålla den i 52 sek! Vilken förändring på bara tre dagar.

Jag längtar redan efter morgondagens träning. Tjohoo vad vi ska bli snygga! 😉

Puls under löpningen:
Maxpuls 195 slag/min.
Medelpuls: 167 slag/min.

 

Leave a Reply

