DAG 2 – Träning

Klockan är 07.15 och jag är nytränad och har precis ätit lite frukost. Vi fick lägga träningen på morgonen idag då vi inte har möjlighet att träna ikväll. Men med lite planering fungerar det också. Kl 05.15 ringde klockan och man är så inställd på att ge sig ut så det var inte ens jobbigt att stiga upp. Ändå fick jag bara fem timmars sömn då jag inte kom i säng i tid, får väl ta igen det med en powernap i eftermiddag om det behövs.

Träningen idag kändes bra! Tycker den är himla rolig. Löpningen var rätt tuff idag också. I början var det mest jobbigt i vader och lår men sen kom den dåliga konditionen ifatt en. Sjukt kallt var det, -10,2 grader och snön ligger vit på marken. Men vill man så kan man! Svärmor fick nog en smärre chock när hon mötte oss på sin promenad på väg till jobbet kl 6. 🙂

I övrigt så gick övningarna bra något tyngre än igår då träningsvärken nu står och knackar på dörren. Men skönt att träna så tidigt för då har träningsvärken inte hunnit komma, värre blir det ikväll när det säkert blir dubbelt upp istället.

Till frukost blev det yoghurt med flingor, paprika och två äggvitor. Gott!

Puls under löpningen:
Maxpuls: 189 slag/min.
Medelpuls: 170 slag/min.

Leave a Reply

