DAG 1 – Träning

Ikväll har vi genomfört vårt första FF-pass. Vi började passet med att springa 20 min. Eller ja, vem klarar av att springa 20 min om man knappt aldrig har sprungit innan? Inte jag i alla fall. Så intervaller fick det bli men klarade betydligt mer än vad jag hade trott. Så nästa vecka är min förhoppning att vi ska klara av att springa hela rundan. Höga mål? Ja, kanske eller kanske inte. Vi får se hur det går.

Efter löpningen blev det ett sammansatt pass av fitnessfighten. Det var himla roligt. Inte bara att göra övningen utan också att få röra på sig. Man mår ju så himla bra efteråt.

Då vi enbart kommer träna hemma så får man ta vad man har. I några övningar ska man ha ett kvastskaft till hjälp. Där tog vi istället våra två skaft till golvmopparna. En bänk fick bli två stolar, en pilatesboll blev en bosuboll (något lägre dock), och då vi bara har ett liggunderlag fick det andra bestå av ett gammalt ihopvikt täcke. Har också bara ett par hantlar och då tog sambon dem med ett par vikter och jag tog ett par av de vikterna som blev över och använde de som de var. Funkade kalas man får vara lite kreativ.

Jag utgår helt och hållet från mig själv och kommer inte att jämföra mig med någon annan, möjligtvis Hasse då. 😉 Jag vet att jag inte är i så bra form men jag gör samtidigt något åt det. Det ska bli himla kul att se resultaten senare av både löpningen och de andra övningarna.

Bild på kvällens middag kommer imorgon för nu är det dags att sova. Imorgon ringer väckarklockan kl 5.15 och då är det dags för oss att träna igen.

Mår oförskämt bra efter första dagen, bortsätt från träningsvärken som smyger omkring runt vårt hus.

Maxpuls vid dagens löpning: 188 slag/min.
Medelpuls (säger man så?): 167 slag/min.

Leave a Reply

