World of Shape – Kickstart

Så har snart hela januari gått, jisses vad tiden går snabbt. Det finns många som börjar träna 1:a januari, efter all julmat och alla nyårsdrinkar. Men jag är inte som alla andra så därför börjar jag träna 1:a februari. Sambon och jag har anmält oss till World of shape’s Kick-start som drar igång nu på onsdag och håller på under hela februari. Under dessa dagarna ska man äta 6 nyttiga mål mat och hålla koll på kalorierna samt träna en timme VARJE dag. Detta ska öka förbränningen och förhoppningsvis kanske jag slipper de där sambokilorna som inte är många men som jag trots allt stör mig på. Jag siktar på att få en bättre hållning med då min nuvarande är á la hösäck. Kan inte heller säga att jag har något mål uppsatt för vikten/midjemåttet. Min första tanke är att jag vill få bättre kondition och börja röra på mig igen, allt annat ser jag som en bonus.

Jag går in för detta till 100%. Jag kommer följa både kost- och träningsprogrammet som jag har fått, fullt ut. Det som är skönt är att det inte är så stora uppoffringar som behöver göras. Den största skillnaden för oss blir väl att inte äta något socker och att inte ha en massa grädde i maten, samt att äta mer grönsaker. Men också att lägga en timme om dagen till träningen. Självklart blir det ingen alkohol heller men det ser jag inte som några bekymmer då vi oftast bara tar någon öl till maten då och då. Det är trots allt bara 29 dagar och första målet är att ta sig igenom dessa.

Jag är så jäkla taggad! Har läst flera bloggar av de som har varit med tidigare och maten ser så himla god ut! Idag släptes kost- och träningsprogrammet och vi har fyllt på kylskåpet med alla nyttigheter samt plockat ut det som inte kommer att nyttjas under kommande månad. (Nej, mamma! Jag har inte slängt en massa mat jag lovar). Smygstartade med en KS-middag idag bara för att komma in i tänket med att räkna kalorier och väga allt vi äter.

Kokt kyckling med Santa Marias “mango curry”-krydda. &#%# vad god krydda! REKOMMENDERAR, och den innehåller så klart inget socker.
Bulgur
Blandsallad
Knäckebröd med kalkon
Och till detta drack vi vatten, precis som till alla kommande måltider.

Detta kommer blir svårt. Jag är ursel på att dricka vatten. Dricker bara när jag är törstig, vilket sällan händer. Så nu ska jag göra mitt yttersta för att få i mig mina 2 liter UTÖVER det som dricks till måltiderna. Herregud! Wish me luck!

Ungefär så här kommer luncherna/middagarna se ut framöver men vi kommer så klart att försöka variera oss så mycket som möjligt. Gott och nyttigt och med denna mat ska jag nog kunna klara dessa 29 dagar.

4 thoughts on “World of Shape – Kickstart

  1. Usch ingen alkohol, det var ju drygt..tänkte jag först..och kom på att jag inte druckit alkohol sedan i april 😉 Haha. Kommer säkert gå galant!

    • Haha, du om nån vet ju att det går hur bra som helst, eller hur? 😉 Fast du har ju en något viktigare anledning att låta bli, tycker i alla fall jag 🙂

  2. Såg gott ut! Ska också köra den 1 februari, såg att du köpt vaniljpulver, det är okej att använda? Fanns det bland de andra “bakgrejerna”?

    • Vad kul att du också ska ge dig in i detta. Det kommer vi klara hur bra som helst, eller hur? 🙂 Vaniljpulvret står bland bakgrejerna, i alla fall på Coop. En tsk vaniljpulver innehåller mindre än 1g kolhydrater och 6,78 kalorier. Kan inte tänka mig att man inte får använda det. En tsk motsvarar dessutom 2 tsk vaniljsocker och det lär jag inte hälla i keson/kesellan 🙂

Leave a Reply

