En försmak av mellanmålen

Har nu provat ett av de 174 st (3x29x2) mellanmål som kommer serveras i det här hemmet under februari.

Kesella blandat med keso och vaniljpulver och till det lite tinade bär.

Vi hittade ett ekologiskt vaniljpulver utan sötningsmedel på Coop idag, det gjorde susen måste jag säga, men tänk om jag ändå haft det i enbart keso. Då hade det nog varit godare.

Kesella är inte min grej har jag nu konstaterat. Lite för syrligt för att det ska falla mig i smaken. Det ser ju inte ens gott ut på bilden. 🙂 Ska försöka mig på keso med vaniljpulver nästa gång. Att inte ha något socker på bären gör att de blir himla sura, för att uttrycka mig milt. Men keso med lite frukt i kanske? Jag får prova mig fram och se vad som faller mig i smaken.

2 thoughts on “En försmak av mellanmålen

  1. Sv: Puh, tack för din kommentar! Det hade tydligen blivit fel, jag ska också äta 1500 kalorier per dag. Vilket tur att du hajade till på det. Nu är det ändrat 🙂

    Lycka till för din del också!

Leave a Reply

