365+1 foton 2012 – 209 Padda (1 av 366)

Nytt år och nya tag. Det är konstigt att den där känslan alltid infinner sig 1 januari varje år. Man får då en chans att börja om från början. Ändra på alla de småsaker som man stör sig på hos sig själv. Träna mer, äta nyttigare, plugga flitigare osv. Men inga nyårslöften för min del detta året heller, jag vet ändå att de aldrig hålls.

Jag inleder mitt nya år med att ligga nerbäddad hela dagen med feber. Tur jag har min iPad, min kära padda, så att jag ändå kan svara på alla mail som kommit in under dagen, en massa deltagare som vill vara med i fotoutmaningen 365+1 foton 2012. Det är så himla kul! Idag är första dagen på utmaningen och jag trotsade efter många timmar min feber och pallrade mig upp för att ta en bild. Men nu blir det strax en ipren och sängen igen så att jag är pigg inför den näst sista veckan på terminen, mycket som ska lämnas in och snart vankas det tenta. Inte vara sjuk nu!

12 thoughts on “365+1 foton 2012 – 209 Padda (1 av 366)

  1. Den där paddan ser jag just nu också framför mig, men inte jag som använder den utan sambo. Han har fastnat för den och kommer nog att köpa en själv inom några dagar, bra att man kan förstora så enkelt. =)

    Tänk vad tekniken går framåt och paddan kan vara så mycket,bra tolkning på ordet och speciellt som första inlägg när det är du (och din syster) som håller i temat.

    Själv hoppas jag verkligen att det ska hålla i sig det här året, känns kul och tycker att temana verkar passa även mig. =)

    Krya på dig och tur att du har din padda att roa dig med.

    • Hej! Dina kommentarer hade hamnat bland skräpposten här på wordpress så har tyvärr inte sett dem. 😦

      Ja, den är verkligen användbar. Köpte den för att jag insåg att jag jämt satt och surfade i min telefon. Blir lite smidigare på iPaden. Kan tipsa om att den är perfekt att ha i köket om man lagar mat efter något recept på nätet. Då slipper man springa till den stationära datorn fram och tillbaka och den tar inte lika mycket plats i vårt lilla kök som den bärbara. Så slipper man skriva ut alla recept också. 🙂 Har även nyttan av den då jag pluggar och har en hel del PDF-filer att läsa igenom.

  2. Ja, alla dessa nyårslöften som ska avläggas….
    I år var mitt nyårslöfte att jag ska sluta röka – jag har aldrig rökt i hela mitt liv, så jag vet att jag kommer att klara löftet! :-))

    Hoppas att du har kryat på dig och ett stort lycka till med årets fotoutmaning!
    /Ina

Leave a Reply

