Studiemotivationen har hittat hem

Nu har studiemotivationen kommit tillbaka, äntligen. Den har lyst med sin frånvaro någon vecka nu, men nu är den tillbaka och förhoppningsvis stannar den kvar några dagar. Kanske är det för att jag känner tidspressen, jag jobbar som bäst när jag har lite press på mig. Nästa vecka ska arbetet vara inlämnat, sen ska opponering skrivas och sen är det seminarium v 24. Jag börjar se ett slut! Det ska bli så himla skönt när man börjar jobba och kan njuta av ledigheten när man är ledig. När man är student finns det alltid lite mer man kan läsa.

Snart flyttas vi upp till år två inom Ekonom Online och om drygt ett halvår har vi läst halva programmet, jösses vad tiden går snabbt!

Helgen som kommer består av en hel del trädgårdsarbete. Jag har kanske inte riktigt förankrat detta med min bättre hälft men tvätta fasaden på garaget/förrådet/uthuset, kärt barn har många namn, står i alla fall på schemat. Om vädret tillåter ska vi även börja sätta upp vindskyddet. Ogräs finns det gott om här, som mamma fick erfara igår, så jag ska försöka rensa bort lite av det också. Så att vi snart kan så lite nytt gräs där vi har tagit bort de gamla rabatterna.

Nu, dags för en kopp te. Sen, fortsätta skriva.

Leave a Reply

