Jag är ett stinkande Kåvepenin-moln!

Gick hem från jobbet i tisdags då jag kände mig lite febrig. Det slutade med kräkningar och 40 grader i temp.
Vaknade i onsdags och kände mig piggare dock hade jag väldigt ont i halsen.

Bokade en tid på vårdcentralen på eftermiddagen. Sköterskan tittade mig i halsen och sa sen “Ja, blir inte detta provet positivt så vet jag inte vad som skulle vara positivt”. Hon trodde även att jag hade influensa. Lovely! Både influensa och halsfluss på en gång!

Så nu får jag inte jobba förrän tidigast söndag enligt vårdcentralen då halsflussen smittar. Sen får jag se hur jag mår helt enkelt. Men idag är det mycket bättre i halsen.

Jag har lärt mig att choklad och plommon ej ska förtäras när man har halsfluss, då det svider i halsen som ett öppet sår. Aj, aj, aj!

Nu äter jag kåvepenin och har fått magkatarr av all ipren och antibiotika då jag knappt får i mig någon mat. Livet är bra härligt!

Som tur är så är det riktigt ruskväder ute så idag gör det inget att jag bara får sitta inne och mysa, idag är det dessutom min lediga dag.

Äpple i regnet

 

4 thoughts on “Jag är ett stinkande Kåvepenin-moln!

  1. Ja, jättemysigt är det, men strax ska jag gå ut o rasta en hund o då är det inte så mysigt längre. ): Sen ska jag tvätta i em o sen äta den jättegoda fläskfilén. 🙂

  2. Stackars dig 😦 Inte roligt…
    Har precis avslutat en kur kåvepenin för Jacob. Det luktar inte gott alltså. Tur man får tabletter som vuxen. Blärk som Jacob skulle sagt. Undra vem som lärt han det på dagis btw *busungar*

Leave a Reply

