Suris & Degis II

Det gick kanske inte riktigt som jag hade tänkt mig med Suris & Degis! Men skam den som ger sig, nu provar vi igen.

Jag misstänker att de står för kallt. Har hittat två tips där det är lagom varmt för dem. Det ena är skåpet över kylskåpet, som brukar vara varmt. Men inte här inte…då vi har fem centimers mellanrum mellan kylskåpet och skåpet. Det blir inte varmare där än på någon annan plats i köket. Det andra stället är att sätta på lampan till ugnen och förvara de där något dygn tills de kommer igång. Det är ju bara det att just nu har vår lampa i ugnen gått sönder. En anledning till att skynda på inköpet av en ny kanske?

Så nu har jag blandat två nya surdegsgrunder och vart jag har ställt dom….ja det berättar jag bara om de överlever.

Kan ni gissa vart?

2 thoughts on “Suris & Degis II

Leave a Reply

